loading...
سهم سنتر
سهم سنتر بازدید : 31 چهارشنبه 23 بهمن 1392 نظرات (0)
آقای رییس ، فردا خیلی دیر است !
در جایی که رییس جمهوری، وزیر اقتصاد، معاونان وی و خود شما به عنوان رییس بازارسرمایه دم از کارآمدی و حمایت از بازار سرمایه می زنید و افراد جامعه را به سمت این بازار سوق می دهید این بازیگران بورسی نقشی را بازی کردند که در سناریوی نوشته شده شما هیچ جایی نداشت و حتی برخلاف آن نیز عمل کردند.
طی اواخر هفته گذشته نمایندگان ملت به درخواست دولت منتخب اقدام به افزایش پنج برابری نرخ گاز مصرفی شرکت های پتروشیمی نمودند بطوریکه با تصویب نمایندگان مجلس، کف قیمت خوراک پتروشیمی های گازی در بودجه سال آینده 15 سنت در هر مترمکعب تعیین شد.

بنابراین گزارش بورس نیوز، قصد نداریم در این مطلب به تبعات این اقدام بر شرکت های پتروشیمی و در کل اقتصاد کشور بپردازیم چراکه اولاً بعید است که کارشناسان اقتصادی خصوصاً آنان که در بازار سرمایه دستی بر آتش دارند از این موضوع ناآگاه باشند ثانیاً طی یکماه اخیر که بحث افزایش نرخ خوراک گاز پتروشیمی ها مطرح شده به اندازه کافی رسانه های مختلف راجع به این موضوع اخبار و مصاحبه های متعدد منتشر نموده اند و تکرار آن توضیح واضحات می باشد.

اما روی سخن این مطلب با شخص رییس سازمان بورس به عنوان مدیر نهادی است که هم اکنون بیش از 6.5 میلیون عضو دارد و اغلب آنان را افراد حقیقی تشکیل داده است.

آقای رییس فکر نمی کنید امروز وقت دفاع از این سهامداران و اعتماد و اطمینانی باشد که خودتان به آنها داده اید؟ اگر هیچ کس خبر از عمق تبعات مصوبه مجلس در خصوص نرخ گاز پتروشیمی ها نداشته باشد قطعاً شما که دارید، مطلع هستید که چند درصد از ارزش بازار را شرکت های فعال این گروه تشکیل داده اند، خبر دارید که همین پتروشیمی های بالادستی که به مفت خوری در برنامه یکجانبه و غیر کارشناسی "تا ثریا" متهم شدند چقدر سهامدار خرد و حقیقی در خود جای داده اند و بی اطلاع نیستند که در پرتفوی سهام عدالت کدام شرکت های فعال گروه پتروشیمی جای گرفته اند.

آقای رییس اجازه بدهید کمی راحت تر با شما سخن بگوییم چراکه به نظر می رسد در شرایط فعلی تنها امید سهامداران این شرکت ها به واکنش شما در قبال این موضوع باشد.

آقای صالح آبادی قبول کنیم که تا به امروز نهادهای نظارتی، نهادهای حقوقی، واحد کارشناسان و یا واحد ناشران سازمان بورس سر لوحه فعالیتشان جلوگیری از تخلف در بورس، پیدا کردن مجرمان بازار سرمایه و در کل یافتن یکی از مصادیق مجرمانه در بازار سرمایه از سوی شرکت ها و سهامداران به جهت برخورد با آنها بوده ولی لطفا اینبار از این توان جهت حمایت همه جانبه از بورس استفاده می کنید .

آقای رییس نیاز است که شما با پشتوانه اطلاعات کافی و کامل واحدهای ذیربط خود نامه ای کارشناسانه از این اقدام مجلس و دولت تهیه کرده و در خانه ملت به حمایت از این بخش بزرگ اقتصادی در کشور بپردازید، آقای رییس اگر امروز تدبیری برای جلوگیری از اقدامات این گونه مسئولین بکار نبندید مطمئن باشید بزودی تمامی تلاش ها و رشته های شما در بازار سرمایه پنبه خواهد شد.

جناب صالح آبادی وظیفه یک رییس فقط جبر و امر کردن به بهانه های متفاوت نیست، رییس حامی مجموعه است و در موقعیت های مورد نیاز و حساس حتی به قیمت گزاف هم که شده پای کیان مجموعه می ایستد. آقای رییس اگر قبول و باور داریدلطفا دست بکار شوید.

رسانه های جمعی فقط برای تبلیغ کردن بازار سرمایه و توجیه اقدمات  نیستند از این تریبون استفاده کنید و تبعات این گونه اقدمات را برای بازار سرمایه به گوش مسئولین دولتی و نمایندگان مجلس برسانید.

آقای صالح آبادی زنگ خطر بورس را جدی بگیرید، این مجموعه بازار سرمایه که روزی آرزوی نامه نگاری سطحی و شنیدن جمله ای کوتاه از احتمال کاهش تحریم های خصمانه اتحادیه اروپا را داشت امروز در حالی به آرزوهای باور نکردنی خود همچون رفع تحریم ها، کاهش کدورت ها، حضور واقعی سرمایه گذاران خارجی در کشور و آزاد شدن نقدینگی های بلوکه شده در بانک های خارجی دست پیدا کرده که ذره ای خوشحالی و شادی در این مجموعه به چشم نمی خورد.

آقای رییس وقتی تأثیرات یک مصوبه از یک صنعت خاص سبب افت دسته جمعی تمامی گروه ها و صنایع را رقم می زند یعنی باید مشکل موجود در بازار سرمایه را در ابعاد گسترده تری جستجو کنید، باید قبول کنیم که در حال حاضر اعتماد و اطمینان در بورس جای خود را با ترس و ناامیدی عوض کرده است.

آقای صالح آبادی باور کنید که از بازدهی شگفت انگیز و مثال زدنی بورس در سال 92 تنها شاخص 81 هزار یا 82 هزار واحدی آن باقی مانده و اغلب سرمایه گذاران در زیان های قابل توجه قرار گرفته اند. قبول کنید که نقدینگی وارد شده به بورس به یکباره و در سال 91 به بازار وارد نشده که توقع داشته باشیم امروز سهامداران اندکی از سودشان کاهش یافته باشد. بله اگر شاخص بورس قابل معامله بود می شد ادعا کرد که امروز معامله گران شاخص کل اندکی از سود خود را از دست داده اند اما باورتان شود که اغلب اهالی بازار سرمایه متحمل زیان قابل توجهی شده اند.

جناب رییس بی تعارف و بی پروا بگوییم حقوقی های بازار با حمایت های واهی و خیالی خود به بازار سرمایه و حقیقی هایش پشت پا زدند، صبحانه کاری این افراد  هیچ نتیجه ای در شرایط فعلی نداشت.

در جایی که رییس جمهوری، وزیر اقتصاد، معاونان وی و خود شما به عنوان رییس بازارسرمایه دم از کارآمدی و حمایت از بازار سرمایه می زنید و افراد جامعه را به سمت این بازار سوق می دهید این بازیگران بورسی نقشی را بازی کردند که در سناریوی نوشته شده شما هیچ جایی نداشت و حتی برخلاف آن نیز عمل کردند.

اگر قبول ندارید به مستندات موجود روی آورید، ببینید از روزی که این نهادها بانگ حمایت سر دادند چه کارنامه ای از خود برجای گذاشتند.

شرکت هلدینگی که در روند صعودی بازار سرمایه اقدام به عرضه های چند ده میلیونی سهام شرکت های زیرمجموعه خود می کرد امروز در قیمت های بسیار پایین تر از آنچه که فروخته حاضر به جایگزین کردن سهام فروخته شده نیست. از حقوقی ها بخواهید حمایت را معنی کنند. آقای رییس اگر امروز برای حمایت از بازار سرمایه حرکتی نکنید مطمئن باشید که فردا خیلی دیر است.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 26
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 13
  • آی پی دیروز : 12
  • بازدید امروز : 29
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 29
  • بازدید ماه : 31
  • بازدید سال : 31
  • بازدید کلی : 1,072